15.2.08

«o έρωτας είναι γνώση»

Κάτι προσπάθησα να ψελλίσω για τον έρωτα και το θάνατο μα... η ταπεινή μου βλακεία δεν μπορεί να αγγίξει ούτε την άκρη απ' το μανίκι της σκέψης κείνου του γίγαντα που έφυγε μόνος και ισχυρός, του Δημήτρη του Λιαντίνη. Θυμάμαι την πρώτη φορά που έπιασα στα χέρια μου την Γκέμμα... στο μυαλό μου στριφογυρνούσαν τα λόγια του Α. κάθε φορά που συζητούσαμε για τη σοφία των αρχαίων ημών προγόνων: "μια φράση τη φορά - αν δεν την κάνεις δικιά σου μην προχωρήσεις" Κρατούσα το βιβλίο και δεν τολμούσα να το ανοίξω, μονάχα το κοιτούσα, μπρος πίσω... μπρος πίσω... Για τούτο εδώ θέλω εκατό ζωές έλεγε μια φωνή στο έρμο μου το ακατοίκητο. Ήξερα βαθιά μέσα μου πως αυτός ο έρωτας θα καθορίσει τη ζωή μου -ο έρωτας για το Φως το αληθινόν... γιατί πάντα ό,τι εμφανίζεται στο δρόμο μου είναι γιατί το έχω ανάγκη για να πάω πιο κει... να προχωρήσει ο Νους κι η Ψυχή ένα βήμα πιο κοντά στον άχρονο "χρόνο" και στην αληθινή αλήθεια τους... Είναι η πρώτη φορά που φοβόμουν να βουτήξω στην απεραντοσύνη, στο μεγαλείο που μπορεί να κρύβει μέσα του ένα βιβλίο - σαν μυξοπαρθένα που κρατάει την παρθενιά της για κείνον που θα την "στεφανωθεί" με δόξα και τιμή. Για δες όμως, όσο παιδεύομαι τόσο τα λόγια του επιστρέφουν... και ξανά... σαν κύμα της θάλασσας πρωινό, λίγο πριν βγει ο Ήλιος.



«Κάθε φορά που ερωτεύουνται δύο άνθρωποι, γεννιέται το σύμπαν. Ή για να μικρύνω το βεληνεκές, κάθε φορά που ερωτεύουνται δύο άνθρωποι γεννιέται ένας αστέρας με όλους τους πρωτοπλανήτες του. Κάθε φορά που πεθαίνει ένας άνθρωπος, πεθαίνει το σύμπαν. Ή για να μικρύνω το βεληνεκές, κάθε φορά που πεθαίνει ένας άνθρωπος στη γη, στον ουρανό εκρήγνυται ένας αστέρας supernova.

Έτσι, από την άποψη της ουσίας ο έρωτας και ο θάνατος δεν είναι απλώς στοιχεία υποβάθρου. Δεν είναι δύο απλές καταθέσεις της ενόργανης ζωής. Πιο πλατιά, και πιο μακρυά, και πιο βαθιά, ο έρωτας και ο θάνατος είναι δύο πανεπίσκοποι νόμοι ανάμεσα στους οποίους ξεδιπλώνεται η διαλεκτική του σύμπαντος. Είναι το Α και το ω του σύμπαντος κόσμου και του σύμπαντος θεού. Είναι το είναι και το μηδέν του όντος. Τα δύο μισά και αδελφά συστατικά του.

Έξω από τον έρωτα και τον θάνατο πρωταρχικό δεν υπάρχει τίποτα άλλο. Αλλά ούτε είναι και νοητό να υπάρχει. Τα ενενήντα δύο στοιχεία της ύλης εγίνανε, για να υπηρετήσουν τον έρωτα και το θάνατο. Και οι τέσσερες θεμελιώδεις δυνάμεις της φύσης, ηλεκτρομαγνητική, ασθενής, ισχυρή, βαρυτική, λειτουργούν για να υπηρετήσουν τον έρωτα και το θάνατο. Όλα τα όντα, τα φαινόμενα, και οι δράσεις του κόσμου είναι εκφράσεις, σαρκώσεις, μερικότητες, συντελεσμοί, εντελέχειες του έρωτα και του θανάτου. Γι αυτό ο έρωτας και ο θάνατος είναι αδελφοί και ομοιότητες, είναι συμπληρώματα, και οι δύο όψεις του ιδίου προσώπου.

Ο έρωτας είναι γνώση. Ο έρωτας είναι ευγένεια και αρχοντιά. Είναι το μειδίαμα της σπατάλης ενός φρόνιμου Άσωτου. Πως η φύση ορίζει το αρσενικό να γίνεται ατέλειωτη προσφορά και θεία στέρηση για το θηλυκό. Και το θηλυκό να κηνυγάει τις τύψεις του. Στον έρωτα όλα γίνονται για το θηλυκό. Η μάχη και η σφαγή του έρωτα έχει το νόημα να πεθάνεις το θηλυκό, και να το αναστήσεις μέσα στα λαμπρά ερείπια των ημερών σου. Πάντα σου μελαγχολικός και ακατάδεχτος.
Στη σωστή ερωτική ομιλία το θηλυκό δίνει το ύφος της σάρκας και το αρσενικό τη σύνεση της δύναμης. Μιλώ για τα καράτια κοντά στα εικοσιτέσσερα. Για στήσιμο πολύ μεταξωτό. Και το μετάξι μόνο ζωικό παρακαλώ. Κουκουλάρικο. Και η κλωστή μπιρσιμένια. Το πρώτο λοιπόν είναι πως όταν το θηλυκό είναι θηλυκό, την ευθύνη να γίνει και να μείνει ως το τέλος σωστή η ερωτική σμίξη την έχει ο άντρας. Πάντα όταν φεύγει η γυναίκα, θα φταίει ο άντρας. Να το γράψετε να μείνει στον αστικό κώδικα.

Έρωτας είναι η τέχνη του να φεύγεις. Να φεύγεις, αλλά πώς να φεύγεις! Το πράμα θέλει μεγάλη προσοχή. Γιατί ο ορισμός είναι τορπίλη που το παίζει στα χέρια του μικρό παιδί. Το παίζει στα χέρια του και δεν ξέρει τι είναι. Έρωτας είναι η τέχνη του να φεύγεις έτσι, που η σφαγή που θα νιώθεις να είναι πιο σφαγερή από τη σφαγή που νιώθει ο σύντροφος που αφήνεις. Αν εκείνος πονάει τρεις, εσύ να πονέσεις εννιά. Εδώ σε θέλω κάβουρα, που λένε, να περπατάς στα κάρβουνα. Χόρεψες ποτέ σου το χορό του αναστενάρη, χωρίς να σαι αναστενάρης;»


...

Ας μου συγχωρεθεί η αντιγραφή - για μένα το κάνω, να εμπεδώσω ό,τι μου αντιστέκεται καιρό τώρα. Μια ζωή σκράπας στον έρωτα (ναι σου λέω, τούβλο τελείως ;-) She talks to trees she talks to bees but she don't talk to me, που λεγε κι ο Joey Ramone.